Tesla Motors son zamanların en çok konuşulan otomobil şirketlerinden birisi ve elektrik motorlu yüksek performanslı araçlar üretiyor. Tesla Motors 2003 yılında Silikon Vadisi’ndeki bir grup elektrik mühendisi tarafından kuruldu. Bugün California’daki merkezinde 6000’in üzerinde çalışanı var. 37 farklı ülkede kullanılıyor. 125’in üzerinde satış ve servis noktasıyla müşterilerine hizmet vermeye devam ediyor. Bugün Tesla’nın yeni model tanıtımları otomobil endüstrisinde olduğu kadar, bilime ve yeniliğe meraklı her insan tarafından tüm dünyada nefes tutularak izleniyor.

Tesla büyük ses getiren ilk modeli olan Roadster’ı 2006 yılında sınırlı sayıda üretmeye başladı ve 2011 yılına kadar toplam 2500 adet Roadster üretti. O güne kadarki yaygın inanış elektriğin bir otomobil için yeterli enerji ve performansı sağlayamayacağı yönündeydi. Tesla Roadster ise tek şarjda 400 kilometre yol gidebilme özelliği taşıyor. Tesla Motors firmasının sektöründe öne çıktığı en önemli özelliği batarya sistemleri ve bu batarya sistemleri ile birlikte gelen uzun menzil avantajı.


ÜRÜN STRATEJİSİ
Tesla Motors pazar araştırmaları ve stratejik planlama çalışmaları sonucunda bir iş planı hazırladı. İlk başta düşük hacimli ama karlılığı yüksek bir ürün üretmeye başladı. Tesla Motors’un kamuya açık iş planında: amaçlarının ilk önce bir spor otomobil üreterek yatırım almak daha sonra lüks segmente bir otomobil ile pazara yerleşmek ve yüksek karlılık elde etmek. Bu modelden elde edilen gelir ile SUV üretmek ve daha sonra ise görece ekonomik bir model ile kitlesel pazara yönelmek olduğu belirtilmiştir.

Elektrikli otomobillere karşı 2 temel olumsuz tutum vardı. "Elektrikli otomobiller yeterince hızlı olamaz ve elektrikli otomobillerin menzilleri kısa olur." Bu iki yargıyı kırmak için  hızlı ve uzun menzil gidecek elektrikli spor bir otomobil üretmeyi planladılar ve başardılar.

PERAKENDE STRATEJİSİ
Tesla Motors satış ve servis hizmetini bayilikler üzerinde yürütmenin markaya zarar vereceğini düşünerek kendi showroom ve servis ağını kurdu. Bunun yanında mobil satış ve servis araçları tasarladı. Tesla Motors, mevcut otomobili sat servisten para kazan yaklaşımını reddetti.  4 lastik, 2 silecek lastiği ve 1 hava filtresi dışında periyodik olarak değişmesi gereken parçası yok. Kullanıcı ile yakın bir ilişki geliştiren Tesla Motors özelleştirme ve satın alma işlemlerini basitleştirdi. İnternet ve kendi satış noktaları dışında satış yapmayı ve bayilik vermeyi reddeden Tesla Motors 2013 yılında dünyanın en iyi servis ve garanti programı ödülünü aldı.
Elon Musk ürünümüzün bozulması ve buna vereceğimiz servisten para kazanma fikrinden nefret ediyorum diyerek ürünün sağlamlığına verdiği önemi göstermiştir.