Tesla Motors son zamanların en çok konuşulan
otomobil şirketlerinden birisi ve elektrik motorlu yüksek performanslı araçlar
üretiyor. Tesla Motors 2003 yılında Silikon Vadisi’ndeki bir grup elektrik
mühendisi tarafından kuruldu. Bugün California’daki merkezinde 6000’in üzerinde
çalışanı var. 37 farklı ülkede kullanılıyor. 125’in üzerinde satış ve servis
noktasıyla müşterilerine hizmet vermeye devam ediyor. Bugün Tesla’nın yeni
model tanıtımları otomobil endüstrisinde olduğu kadar, bilime ve yeniliğe
meraklı her insan tarafından tüm dünyada nefes tutularak izleniyor.
Tesla büyük ses getiren ilk modeli olan
Roadster’ı 2006 yılında sınırlı sayıda üretmeye başladı ve 2011 yılına kadar
toplam 2500 adet Roadster üretti. O güne kadarki yaygın inanış elektriğin bir
otomobil için yeterli enerji ve performansı sağlayamayacağı yönündeydi. Tesla
Roadster ise tek şarjda 400 kilometre yol gidebilme özelliği taşıyor. Tesla
Motors firmasının sektöründe öne çıktığı en önemli özelliği batarya sistemleri
ve bu batarya sistemleri ile birlikte gelen uzun menzil avantajı.
ÜRÜN STRATEJİSİ
Tesla Motors pazar araştırmaları ve stratejik planlama
çalışmaları sonucunda bir iş planı hazırladı. İlk başta düşük hacimli ama
karlılığı yüksek bir ürün üretmeye başladı. Tesla
Motors’un kamuya açık iş planında: amaçlarının ilk önce bir spor otomobil
üreterek yatırım almak daha sonra lüks segmente bir otomobil ile pazara
yerleşmek ve yüksek karlılık elde etmek. Bu modelden elde edilen gelir ile SUV
üretmek ve daha sonra ise görece ekonomik bir model ile kitlesel pazara
yönelmek olduğu belirtilmiştir.
Elektrikli
otomobillere karşı 2 temel olumsuz tutum vardı. "Elektrikli otomobiller
yeterince hızlı olamaz ve elektrikli otomobillerin menzilleri kısa olur." Bu iki
yargıyı kırmak için hızlı ve uzun menzil gidecek elektrikli spor bir
otomobil üretmeyi planladılar ve başardılar.
PERAKENDE STRATEJİSİ
Tesla Motors
satış ve servis hizmetini bayilikler üzerinde yürütmenin markaya zarar
vereceğini düşünerek kendi showroom ve servis ağını kurdu. Bunun yanında mobil
satış ve servis araçları tasarladı. Tesla Motors, mevcut otomobili sat
servisten para kazan yaklaşımını reddetti. 4 lastik, 2 silecek
lastiği ve 1 hava filtresi dışında periyodik olarak değişmesi gereken parçası
yok. Kullanıcı ile yakın bir ilişki geliştiren Tesla Motors
özelleştirme ve satın alma işlemlerini basitleştirdi. İnternet ve kendi satış
noktaları dışında satış yapmayı ve bayilik vermeyi reddeden Tesla Motors 2013 yılında
dünyanın en iyi servis ve garanti programı ödülünü aldı.
Elon Musk
ürünümüzün bozulması ve buna vereceğimiz servisten para kazanma fikrinden
nefret ediyorum diyerek ürünün sağlamlığına verdiği önemi göstermiştir.
0 Yorumlar