Kauro Ishikawa
Ishikawa’nın en büyük katkısı, kalite kontrol için istatistik tekniklerini basitleştirmiş olmasıdır. Veri toplama ve sunumunu, kalite geliştirme için kullanılan Pareto ve Ishikawa diyagramlarını en basit teknik seviyede vurguladı. Ishikawa, sebep-sonuç diyagramlarını kalite geliştirme amacı ile gruplara ve kalite çemberlerine yardımcı olmak amacı ile geliştirdi. Prof. Ishikawa olayın daha çok istatistiksel tarafını çözmeye çalıştı. “Kalite Kontrol Çemberlerini” geliştirdi (1962). Bunlar gruplar halinde yapılan üretimin çözülmesi gereken sorunları üzerine yaratıcı ve düşünce geliştirmeye dayanan toplantılardır. Kendi adıyla anılan diyagramı ile meydana gelebilecek hataların yakalanabilmesi için analiz metotları geliştirdi.
Kaoru Ishıkawa, Toplam Kalite Kontrol adlı kitabında kalite ile ilgili yaklaşımlarını işe kendisini anlatarak başlamıştır: “Mart 1939’da Tokyo Üniversitesi Uygulamalı Kimya bölümünden mezun olduktan sonra, o günlerde ülkenin öncelikli çalışmalarından biri olan kömür sıvılaştırma sektöründe bir firma tarafından işe alındım. Mayıs 1939’dan 1941 Mayıs’ına dek barut sorumlusu olarak teknik deniz subaylığı yaptım. Yirmi dört aylık görev turum sırasında on ay teorik ve pratik eğitim gördüm. Daha sonra emrimde 600 işçiyle 245 dönümlük bir alanda fabrika inşaatına başlama emri aldım. Bu göreve başladığımda mezun olalı sadece iki yıl olmuştu. Endüstride ve deniz kuvvetlerinde geçirdiğim o sekiz yıl, sonraki yıllarda kalite kontrol çalışmalarım için eşsiz bir birikim sağladı. 1947 yılında Tokyo Üniversitesi’ne geri döndüm. Ancak laboratuvarımda yürüttüğüm tüm deneylerde, doğru sonuçlara varmamı engelleyen dağınık verilerle karşılaştım. Bunun üzerine 1948’de istatistiksel yöntemler üzerine çalışmaya başladım. 1949’da Japon Bilim Adamı ve Mühendisler Birliği’nin (JUSE) istatistiksel metotlarla ilgili dokümanları olduğunu duyunca görüşmek için oraya gittim. Benimle görüşen, bu birliğin üst düzey yetkililerinden, Bay Kenichi Koyanagi KK araştırma grubuna katıldım.” Böylece istatistiksel yöntemler ve kalite kontrol üzerinde çalışmaya başladım.
Balık Kılçığı Tekniği 
Ishikawa diyagramı olarak da bilinen balık kılçığı tekniği, 1943’te Kaoru İshikawa tarafından geliştirilmiştir. Teknik,  bir problemin (nükleer patlama, seçim, öğrenme güçlükleri, gençlerin suç işlemesi gibi)  nedenlerini ve alt nedenlerini tanımlama sürecini yapılandırmaya yardım edebilir. Ayrıca, tüm öğrencilerin derin ve nesnel bir görüş kazanmalarını ve problemin çeşitli bölümleri arasında ki önemli ilişkileri görmesini, öğrencilerin daha derin bir şekilde bir problem üzerinde yoğunlaşmasını sağlar. Problem çözme tekniklerinden biri olan bu teknik, öğrencilerin düşüncelerini organize etmeye yardım eder; ancak, problem için çözümler sağlamaz. İlginç bir teknik olan balık kılçığı tekniği öğrenmesi ve uygulaması kolaydır. Bu teknik; birlikte çalışmayı, gerçeği aramayı, değişik görüşlere açık olmayı ve karşıt görüşlerin ortaya çıkmasını sağlar.

GURU KARŞILAŞTIRMASI

Deming
Müşteri odaklı düşünür. Proses üzerine odaklanmıştır. Değişkenliği kontrol üzerinde çalışmıştır.
Juran 
Müşteri odaklı düşünür.İnsanlar üzerine odaklanmıştır. Amaca/kullanıma uygunluk üzerinde çalışmıştır.
Feigenbaum  
Müşteri odaklı düşünür. Proses üzerine odaklanmıştır. Toplam kalite kontrol üzerinde çalışmıştır.
Ishikawa
Değer odaklı düşünür. İnsanlar üzerine odaklanmıştır. Müessese içi kalite kontrol ve kalite çemberleri üzerinde çalışmıştır.
Taguchi
İkmal odaklı ve topluma yararı düşünür. Proses/tasarım üzerine odaklanmıştır. Kalite kayıp fonksiyonu üzerinde çalışmıştır.
Shingo           
Değer odaklı düşünür. Proses üzerine odaklanmıştır. Sıfır kalite kontrol üzerinde çalışmıştır.
Crosby          
İkmal odaklı düşünür. Performans üzerine odaklanmıştır.   Uygunluk gereksinmesi/sıfır hata üzerinde çalışmıştır.
Peters
Müşteri odaklı düşünür. Performans üzerine odaklanmıştır. Kalite geliştirme prosesi üzerinde çalışmıştır.
Moller
Değer odaklı düşünür. İnsanlar üzerine odaklanmıştır. Herkes için yönetim (12 altın kural) üzerinde çalışmıştır.